This fall, Pictorial Propaganda will retrace the history of the New Brunswick Museum and the Owens Art Gallery from Saint John to Sackville. As they both can claim to be the “oldest” – the oldest continuing museum in the case of the former, and the oldest university art gallery for the latter, I am interested in these histories and its impact on artists and artistic taste in the region. In Saint John, I will set up a portable easel and reproduce landscape paintings from the New Brunswick Museum’s collection in the recently built tourist attraction of Market Square. In Sackville, I will reproduce landscape paintings from the Owens Art Gallery’s collection in various locations that reflect the daily movements of the town’s inhabitants. This will open a space for dialogue between myself and the local residents, they’ll even have a chance to trade something with me for one of the paintings that result from the performance. It is an opportunity to slow down time, create intimacy with strangers and to subvert the systems of global capitalism that are at work around us.
Third Space / Tiers epace …. Struts Gallery …. Owens Art Gallery
Les mythes qui nous ont transporté ici
Cet automne Propagande Picturale retracera l’histoire du Musée du Nouveau-Brunswick et du Owens Art Gallery de Saint-John à Sackville. Tous les deux s’annonce comme le « plus ancien » – le plus ancien musée toujours actif dans le cas du premier et la plus ancienne galerie d’art universitaire dans le cas du deuxième. Je m’intéresse à ces histoires et leur impact sur les artistes et le goût artistique de la région. À Saint-John, je m’installerai avec mon chevalet portable afin de reproduire des paysages de la collection du Musée du Nouveau Brunswick dans le « Market Square, » récemment aménagé pour les
touristes. À Sackville, je reproduirai des paysages de la collection du Owens Art Gallery dans plusieurs lieux représentant l’itinéraire des résidants de la ville. Cela me permettra d’entreprendre un dialogue avec les résidents, qui auront également la chance d’échanger quelque chose contre une de les peintures résultant de la performance. C’est l’opportunité de ralentir le temps, de crée une intimité avec les inconnus et de subvertir les forces économiques de la mondialisation autour de nous.
Leave a Reply